هر گونه تقابل اعضای ۵+۱ با ترکیه را محکوم می کنم

هر گونه ضدیت اعضای ۵+۱ بر علیه ترکیه را به شدت محکوم می کنم

تکرار می کنم:
هر گونه سیاست، موضع گیری و یا اقدامی از سوی اعضای ۵+۱
بر علیه ترکیه
اعم از تحریم و غیره
در هر سطحی را
فراپکنی با نیات ناصواب می شناسم
و به شدت محکوم می کنم.

بجای ناجوانمردی و نقشه کشیدن برای ترکیه، بهتر است با ترکیه برای پاسخگویی به امواج زیاد پناهجویان در دو دهه نخست قرن بیست و یکم همکاری کنیم. مشکل پناهندگان فقط مشکل ترکیه نیست، مشکل جهان خود ماست.
بهتر است قدرتهای جهانی انرژی خودشان را صرف شهرک سازی های گسترده در سوریه کنند. بدین ترتیب امنیت سوریه نیز تضمین خواهد شد. چونکه آن ابرقدرتها دیگر از دلشان نخواهد آمد که سوریه را به عرصه جنگهای نیابتی خودشان تبدیل کنند.
ترکیه را نیز تقویت کنید تا از توانایی مشارکت در شهرک سازی ها برخوردار شود.
مسوول اقدام روزهای اخیر ترکیه در شمال سوریه خود شما هستید حالا می خواهید با فرا پکنی و محکوم کردن ترکیه، ردپای خودتان را گم کنید؟ من این صحنه آرایی خطرناک را تایید نمی کنم.


علی اکبر ابراهیمی
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸
۱۶ اکتبر ۲۰۱۹
تهران

پست‌های معروف از این وبلاگ

بر سر مهاجران ایرانی چه آورده اند؟

فراخوان سرنگون کردن بیدادگران جنایتکار