برای شعبه سازمان ملل در ترکیه

ای شعبه سازمان ملل در ترکیه،
تو
ثبات و امکان آسایش و رفاه زندگی من،
نبوغ و مطالعات، پژوهشها و فعالیتهای علمی، فرهنگی، هنری و صنعتی من،
و درصد بالای احتمال تحقق اراده سیاسی من در ایران و در جهان
را از بین بردی

گلاویز شدن با سیستم امنیتی و قضایی ایران و حمله انتحاری به آن، اولویت من و در دستور کار من نبود، هر چند که تو به تماشای چنان تراژدی یا سیرکی سخت محتاج و مشتاق و تشنه و گرسنه بودی تا جهان از دستاوردهای تداوم مطالعات و پژوهشهای من محروم بماند و من در جهنم نیاز و تلاش و فشار و سرکوب و محرومیت و تنفر و دیگر مشکلاتی که تو بر من تحمیل کردی مشغول باشم و سر کار گذاشته شوم.
تمایلی به گلاویز شدن با تو نیز ندارم. که اگر چنین تمایلی در من بود، پس از پندارها، گفتارها و رفتارهای سالهای اخیرت نسبت به من باید صریحا بیان می شد و من نباید می گفتم که نام سازمان ملل برای من حرمت و اهمیت دارد.

من کشورهای 5+1 را بطور صریح مورد خطاب سختگیرانه قرار داده ام و خواهان باجگیری مطلق از آن کشورها هستم و اگر هم سازمان نظامی و امنیتی لازم برای محقق کردن این اراده ام را ندارم، لااقل بدین ترتیب با صدای رسا اعلام کرده ام که مسوولیت پندارها، گفتارها و رفتارهای آنها در مورد جهان و جهانیان را نمی پذیرم.

و اما در مورد خود تو من احساس خطر کردم. که شان و ارزش خودت را ارزان فرض کرده ای و شده ای عمله و مزدور کشورهای 5+1 در پروسه "سرکوب اکبر".
و در مورد ترکیه نیز در همین مورد احساس خطر کردم. من دلسوز تو و ترکیه بودم. اما تو و ترکیه در پی بازی و مستی بودید و زحمت درک وضعیت مرا به خودتان ندادید. با این وضع از دست من کمکی برای شما ساخته نیست. شما ابتدا باید از من بخواهید تا من بتوانم کاری که برای شما از دستم بر می آید (سفر به ترکیه در روزهایی که به کمک تو و ترکیه نیاز داشتم) را انجام دهم. وقتی که خودتان نمی خواهید، من هیچ کاری نمی توانم در این زمینه انجام دهم و شما نیز از چنین فرصتی برای جبران نسبی ظلم خودتان بر من محروم خواهید شد.

در هر صورت امثال تو و ترکیه در دیدگاه من نه آرتیست شماره یک هستید و نه موجوداتی اصلی و 5+1 مقصر است و من نمی خواهم تمرکزم بر سخت گیری بر کشورهای 5+1 را از دست بدهم و انرژی ام را صرف تنبیه و مجازات امثال تو و ترکیه کنم و هیچگاه نیز این کار را نخواهم کرد. حتی اگر آلات ارزانی همچون تو یا ترکیه مرا به جرم بیان شعار "من به امنیت و ثبات کشورهای 5+1 اعتراض دارم و در مقابل آن ایستاده ام" ترور کنید و یا مجبورم کنید که به همراه فریاد کردن این شعار دست به خودکشی بزنم.
 
مسوولیت خصومت سالهای اخیر تو و ترکیه بر علیه من نیز مستقیما به خود همان گروه 5+1 که در کانون تمرکز پرسشها و مطالبات من قرار دارد دایبرت شده است. پس دیگر لزومی ندارد که تو و یا ترکیه از من بترسید. خط مشی خودآگاهانه و یا ناخودآگاهانه خودتان در مورد مرا بگذارید کنار و درست بیندیشید و درست رفتار کنید تا هنوز "دیگر فرصتها" نیز برای امثال تو و ترکیه به سرعت از دست نرفته است.
سپاس.
در اینجا و اینک فرضی که برای خودم تصور و تعریف کرده ام و همه در آن دوستدار اکبر هستند من واقعا برای امثال تو و ترکیه می ترسم و دلم می سوزد که در آن جمع منزوی هستید و تنها مانده اید و سابقه خصومت با اکبر و صدمه زدن به وی را در کارنامه خودتان ساخته اید.
من که هر کاری از دستم برآمده است را برای تبلیغات مثبت در مورد تو و ترکیه انجام داده ام و گفته ام که کمکهای زیادی از جانب شما شامل حالم شده است. اما این دروغها را تا کجاها می توانم ادامه دهم؟
تا همیشه نمی شود. تا اینجا در لحظه حال ابدی همینک همیشه (تا جاودانگی) نمی شود. اقداماتی از جانب خودتان نیز لازم است. همه فرصتهای سطح عالی و بالا را از دست داده اید. اما هنوز همه فرصتها را از دست نداده اید. بجنبید یک کاری برای خودتان بکنید. به داد خودتان برسید. در قدم اول دست از روش اشتباه و آسیب رسان خودتان در مقابل اکبر بردارید تا بیش از پیش به اکبر صدمه نزنید و بیش از پیش خودتان را وارد باتلاق نکنید. یعنی صریحا به اکبر بگویید که نیا. نه آنکه مرا با این روشهای بی اعتبارتان (عدم ابلاغ وضع حقوقی اکبر در مورد سفر به ترکیه به اکبر) به سمت ترکیه بکشانید و سپس بزنید توی دهانم طوری که یک سال طول بکشد من از زمین بلند شوم و خودم را جمع و جور کنم. شما با چنین خط مشی ای در مقابل من در واقع دارید توی دهان خودتان و بزرگترها و تربیت کننده ها و اجدادتان می زنید.
سال گذشته ترکیه مانع ورود من به ترکیه شد. در این یک سال چه به حال و روز ترکیه آمده؟! ترکیه به دره سقوط کرده. حال یو.ان.ایچ.سی.آر ترکیه نیز بحرانی تر شده. از این راه برگردید.
شان و جایگاه شما در دیدگاه اکبر توسط خود شما تعریف و مشخص شده است و خواهد شد.
سپاس،
علی اکبر ابراهیمی
بهار 1395
2016

 Forcriticism.blogfa.com

پست‌های معروف از این وبلاگ

بر سر مهاجران ایرانی چه آورده اند؟

فراخوان سرنگون کردن بیدادگران جنایتکار