May 24, 2012 مصادف با 4/3 /1391,نقطه عطفی برای ترکیه

امروز May 24, 2012 مصادف با 4, 3, 1391 است.
امروز اکبر به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کرده و می پرسد که آیا ورودش به خاک ترکیه ممنوع است یا آنکه بلامانع است. اما ترکیه به اکبر می گوید که نمی داند و اکبر فقط با مراجعه به پلیس مرزی ترکیه می تواند از این موضوع مطلع شود.
ترکیه می داند که اکبر با مسوولیت خودش و بدون مسوولیت ترکیه, کشور دیگری بغیر از ترکیه را برای تداوم تعامل خویش با یو. ان. ایچ. سی. آر برنخواهد گزید.
پیام تبریک عجولانه دولت ترکیه به رژیم ایران در ژوئن سال 2009 که امتیازات مالی و غیر مالی زیادی طی سه سال اخیر نصیب ترکیه کرد, ترکیه و ملت ترکیه را مدیون اکبر و ملزم و موظف نسبت به اکبر نمود. باشد که ترکیه و ملت ترکیه در تلاش و تکاپو باشند تا اکبر آن لکه کثیف ننگ را از دامن ترکیه و ملت ترکیه بشوید.
من امروز به دو تصویر _یکی از گذشته و یکی از آینده_ اشاره می کنم.
تصویر یک:
وقتی در اداره امنیت ترکیه از اکبر پرسیده می شد که ترجمه واژه نظامی گه نه ل قورمای (ستاد مشترک فرماندهی) چیست و اکبر می گفت که وی یک شخصیت فرهنگی و علمی است, مراجع و عناصر اصلی سیستم حکومتی ترکیه بر این موضوع ناظر بودند و در خلوتهای خویش با هیجان و شور و شوق فریاد برآورده بودند که "تورکیه یونس امره کولتور مرکزی, تورکیه یونس امره کولتور مرکزی, تورکیه یونس امره.... ".
تصویر دو:
اکبر در بامداد روز 15/07/2012 با اتوبوس تهران آنکارا آمده و با پلیس مرزی ترکیه مواجه است. در دفتر پلیس مرزی ترکیه, تمدن غرب و سازمان ملل با عربده کشی, فحاشی و سیلی زدن به خویش, انزجار خویش از اکبر را ابراز می کند و با زبان بی زبانی اعلام می دارد که "صلیب سرخ از نظر سیاسی طرفدار اکبر نبوده و شانی فراجناحی داشته است". اکبر می گوید که به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کرده و اگر به وی گفته می شد که ورودش به خاک ترکیه ممنوع است, وی نمی آمد. و می پرسد که چرا به وی گفته نشده است؟ اما ابراز انزجار از خویش در طرف مقابل اکبر شدید, کور و خطرناک است. و آرامش و سکوت اکبر نیز آن عصبیت و بیچارگی را تشدید کرده است.
عدم شفافیت در پاسخگویی به اکبر در May 24, 2012 مصادف با 4, 3, 1391 دیپلماسی شوم و سیاه همان مراجع و عناصر اصلی سیستم حکومتی ترکیه بوده است برای کشاندن اکبر به عرصه رویارویی با پلیس مرزی ترکیه و تحقیر شدن با دستورات صریحی که از جانب آن مراجع برعلیه اکبر به پلیس مرزی ترکیه ابلاغ شده است. اکبر همان روز به مرز نوردوز مراجعه کرده و وارد ارمنستان می شود و ساعت یک بامداد به وقت ارمنستان به ایروان می رسد و پس از چند ساعت, با اتوبوسهای صبح راهی تهران می شود و به ایران بازمیگردد.
امضا: حقیقت ترکیه.

پست‌های معروف از این وبلاگ

بر سر مهاجران ایرانی چه آورده اند؟

فراخوان سرنگون کردن بیدادگران جنایتکار